یک دیدار غیرمنتظره در خانه ما

سردار رادان و سردار توکلی در حال دیدن آلبوم عکس پدرم - پنجم آبان 1388

امروز در یک رویداد عجیب و غریب برای خانواده ما، سردار احمد رضا رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی به همراه هیأتی شامل سردار روزبهانی رییس پلیس امنیت اخلاقی، سردار توکلی فرمانده پلیس استان قم و جانشین عقیدتی سیاسی پلیس به خانه مان آمدند. قضیه هم مربوط به آشنایی حدوداً سی سال قبل سردار رادان با پدرم در دوران جنگ بود و آنگونه که جناب رادان گفت از نیروهای تحت امر پدرم بوده و بیشترین وقت دیدار امروز هم به بیان خاطرات سردار رادان از پدرم سپری شد. البته سردار رادان سلام سردار احمدی مقدم (فرمانده ناجا) و سردار لطفیان (فرمانده اسبق ناجا) را نیز که هر دو از همرزمان پدرم بوده اند به خانواده ما ابلاغ کرد و لوح تقدیری نیز به مادرم اهدا نمود.

برای همه ما جالب بود که چگونه پس از ۲۷ سال که از شهادت پدرم می گذرد، اکنون وقت این دیدار رسیده و اصلاً چه شده که اینقدر مهم شده ایم؟! البته سردار رادان گفت که مدت ها به دنبال خانواده فرمانده شهیدش بوده و به تازگی شنیده که ما در قم زندگی می کنیم. می گفت که خبر پیدا کردن ما را به سردار لطفیان هم داده و او هم کلی خوشحال شده. سردار رادان لا به لای عکس های آلبوم پدرم، عکس خود را کنار پدرم شناسایی کرد که آن روزها یک رزمنده نوجوان اصفهانی هیجده نوزده ساله بوده . از اهمیت استراتژیک تورجان گفت، از همرزمان شهید پدرم، از اوضاع بد منطقه پس از شهادت پدرم، از …

از مثله شدن اجساد شهدا به دست نیروهای کومله، دموکرات و مجاهدین خلق  هم  گفت و یادآوری کرد که جنازه پدرم را هم پس از دو روز و یک شب و بعد یک درگیری شدید توانسته اند به دست بیاورند. البته هیچ یک از اعضای خانواده ما اجازه نیافتند که جنازه پدرم را ببینند، ولی عکسی که بعدها من به دست آوردم و امروز هم به سردار رادان نشان دادم، تأیید کننده حرف های رادان و دیگر دوستان پدرم بود که حتی جنازه پدرم نیز در امان نمانده بود. سردار رادان همچنین گفت که پس از اصابت گلوله به سر پدرم و شهادت وی، به سمت چپ سینه وی که محل الصاق آرم سپاه هم بود تیراندازی کرده بودند. سردار رادان از علاقه شدید پدرم به کردستان و مردمش گفت و اینکه پدرم تأکید داشت باید کردستان را جدی بگیریم و …

شخصاً خیلی دوست داشتم که درباره امروز هم حرف بزنیم، ولی جلسه بسیار غیرمنتظره و کوتاه بود و همانطور که گفتم به شنیدن خاطرات سردار رادان از پدرم گذشت. شاید فرصتی دیگر خدا قسمت کند …!

درباره علی اشرف فتحی

21 تیر 1360 در زنجان زاده شدم. 17 شهریور سال بعد پدرم در کردستان شهید شد. 18 ساله بودم که پس از پایان مقطع پیش دانشگاهی به حوزه علمیه قم آمدم و اکنون در مقطع درس خارج مشغول به تحصیلم. تا خدا چه خواهد ...
این نوشته در خودمانی ارسال و , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

151 پاسخ به یک دیدار غیرمنتظره در خانه ما

  1. فهیمه می‌گوید:

    عمو جون راستی من اصلا نمیتونم تو وبلاگ جدید عمو امیرحسین نظ بذارم.لطفا پیگیری بفرمایید! 😉
    😆 😆

    [پاسخ]

    امیرحسین پاسخ در تاريخ آبان ۸ام, ۱۳۸۸ ۱۲:۱۰ ب.ظ:

    فهمیه جان! واسه من هم همین جا کامنت بذار. می آم می خونم! 😉

    [پاسخ]

  2. فهیمه می‌گوید:

    امام موسی صدر؛ احیاگر اسلام رحمانی در مقابل تمامیت خواهی
    نگارش شده در تاریخ : ۱۵-۰۶-۱۳۸۸ | نویسنده : صادق | دسته : امام موسی صدر, خاورمیانه, سیاست نامه, یادداشت

    سید صادق حسینی – ۹ شهریور سال جاری، سی و یکمین سالی (۱۱۳۲۲روز) است که از ربودن امام موسی صدر در لیبی به دست جنرال قذافی می گذرد اما حرکت و جنبشی که ایشان پایه گذاری کرد هم چنان زنده و ماناست.

    امام موسی صدر: احیاگر اسلام رحمانی
    امام موسی صدر زمانی وارد لبنان شد که گروه های اقتدارگرا و تمامیت خواه، خواست های سیاسی و قومی خود را در نهایت خشونت و به صورت مسلحانه دنبال می کردند. همه این درگیری های داخلی در حالی صورت می گرفت که جایگاه شیعیان به لحاظ سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در پایین ترین سطح بود و بیشترین ظلم به آنها می شد و به فرموده امام شرایط حیات انسانی مهیا نبود.
    ایشان با شناخت این شرایط و پیچیدگی ها، وارد لبنان بحران زده شد، فعالیت خود را آغاز کرد و توانست علاوه بر ارتقاء جایگاه شیعیان، بحران لبنان را نیز آرام کند. اما رمز موفقیت و ماندگاری ایشان چیست.
    امام موسی صدر در خانواده اصیل «صدر» که پایگاه مرجعیت تشیع بود متولد شد و تحصیلات دینی-علمی خود را با فلسفه و عرفان اسلامی غنا بخشید. وی که همزمان با تحصیل در حوزه قم و نجف، دوره دبیرستان را نیز می گذراند، وارد دانشگاه تهران شد و در رشته حقوق در اقتصاد فارغ التحصیل شد.
    بر اساس آموزه های خانواده و دوران تحصیل، معظم له درک و شناخت عمیق و جامعی از اسلام و جامعه داشتند و تلاش کردند مبنای فکر و عمل خود را «اسلام رحمانی» در مقابل اسلام تمامیت خواه و خشونت گرا قرار دهند.
    امام موسی صدر، آزادی را یکی از ویژگی های اساسی «اسلام رحمانی» می داند و تاکید می کند: آزادى برترین ساز و کار فعال کردن همه توانایی ها و ظرفیت هاى انسانى است. هیچ کس نمى‏تواند در جامعه محروم از آزادى خدمت کند، توانایی هایش را پویا و موهبت هاى الهى را بالنده سازد. آزادى یعنى به‏رسمیت شناختن کرامت انسان و خوش‏گمانى نسبت به انسان؛ حال آنکه نبود آزادى یعنى بدگمانى نسبت به انسان و کاستن از کرامت او. کسى مى‏تواند آزادى را محدود کند که به فطرت انسانى کافر باشد. فطرتى که قرآن مى‏فرماید: «فِطْرَت اللَّهِ الَّتى فَطَرَ النّاسَ عَلَیها» فطرتى که پیامبر باطنى و درونى انسان است.
    امام بر نفی ترور و خشونت در اسلام تاکید دارد و معتقد است: ترور بدترین و شکست‏خورده‏ترین روش براى نیل به هدف است، حال این هدف هرچه باشد. پیامبر خدا مى‏فرمود ایمان خونریزى را مهار مى‏کند. و نیز مى‏فرمود مسلمان حیله‏گرى نمى‏کند، دستاورد آن هرچه باشد.
    امام موسی صدر ترور و خشونت را سوق دهنده حکومت به استبداد می داند و تاثیر آن را در جامعه چنین تبیین می کند: ترور، حاکمان و رهبران را از دسترس مردم دور مى‏کند، رهبران را به انزوا مى‏راند و خیرخواهان جامعه را از مردم مى‏گیرد. در این فاصله گرفتن از جامعه خطرى بنیادین نهفته است. زیرا حاکمان، به طور مستقیم، از وضع و حال مردم آگاه نمى‏شوند، شکایت هاى آنان را نمى‏شنوند، گم‏گشتگان جامعه هدایت نمى‏شوند و منحرفان به راه راست برگردانده نمى‏شوند. زمامداران، بیرون از متن جامعه، در معرض تملق و چاپلوسى واقع مى‏شوند و راه بر کسانى که اشتباهات آنان را بکاوند و بنمایانند بسته مى‏شود و به این طریق، به انحراف، سرکشى و استبداد سوق داده مى‏شوند.

    رهبر ایرانی شیعیان لبنان و مصلح اجتماعی بزرگ عصر حاضر در پاسداشت کرامت انسانی می گوید: نخستین گام در راه تربیت انسان و ارتقای اندیشه وی در طریق تکامل عبارت است از قرار دادن انسان در مسیری که کرامت خویش را درک کند، نسبت به بزرگی انسان و ارجمندی مقام خود آگاهی در خور داشته باشد و به همه شئون خویشتن خویش اهتمام شایسته ورزد.
    امام موسی صدر با بیان این دیدگاه ها نشانه هایی را از «اسلام رحمانی» به مردم ارایه می کند و انتخاب را به آنان می سپارد و به فطرت آنها اعتماد می کند.
    از سوی دیگر امام به درستی فهمیده بود که در لبنان خشونت زده، اگر صرفاً بر حقوق شیعیان تاکید کند، نه تنها موفق نمی شود بلکه سایر گروه هایی که با هم در تعارض هستند برای حذف شیعیان مؤتلف می شوند پس مبنای حرکت سیاسی خود را «راهبرد احترام متقابل (برد-برد)» قرار داد.
    امام موسی صدر با همین تدبیر جامعه شیعی لبنان را آموزش داد و به آن ها آموخت: برای ماندگاری یک حرکت سیاسی باید به گونه ای عمل کرد که علاوه بر منتقدین، مخالفین هم حق حیات، ابراز عقیده و از همه مهمتر حق نقش آفرینی دارند.
    نمونه مشهور «تدبیر برد-برد» خاطره معروف بستی فروش مسیحی شهر صور است. در حالی که شیعیان خرید بستی از وی را تحریم کرده و اوضاع بر وی تنگ شده بود، امام موسی صدر بعد از یک نماز جمعه به قصد خرید بستنی از این فرد مسیحی به مغازه اش می روند.
    پیام این حرکت بسیار روشن است: یک فرد مسیحی در یک جامعه مسلمان، دارای حق زندگی است. این اتفاق در حالی صورت گرفته است که سایر جریان ها، با نفی چنین حقی، شیوه های خشونت آمیزی هم برای از میدان به در کردن طرف مقابل به کار می بردند.
    این رافت و تسامح از امام موسی صدر در حالی است که ایشان در مقابل دشمن اول لبنان و جهان اسلام، اسراییل، دفاع و مبارزه مسلحانه و قاعده مند را مبنا قرار دادند به بیان دیگر: اشداء علی الکفار، رحماء بینهم.
    ایشان در تببین مبارزه علیه اسراییل هم ملاحظات اجتماعی خود را حفظ می کند و معتقد است: وسایل مقاومت عبارت است از مجهز شدن به سلاحهاى جدید، تشکیل جامعه‏اى مقاوم، و نیز بهبود وضع اجتماعى در مناطقى که از سوى دشمن در معرض تهدید قرار گرفته ‏اند.
    با نگاهی به موج خشونت های اخیر در منطقه که از افغانستان و پاکستان تا عراق و یمن را فراگرفته است، مشخص می شود که یک بار دیگر اسلام و سیاست با رویکردهایی تمامیت خواه و خشونت گرا در حال ظهور است و در این میان هر طرفی به دنبال حذف و نابودی طرف دیگر است: اشداء علی بینهم، رحماء علی الکفار!
    شناخت عمیق از اسلام و پیچیدگی های جامعه، راهبرد «برد- برد» در مواجهه با مسائل و نمایان ساختن «اسلام رحمانی» رمز ماندگاری و پویایی جنبش امام موسی صدر در منطقه خاورمیانه است.

    امید است در آستانه سی و یکمین سال ربایش امام موسی صدر، عقلای جهان اسلام است با تاسی ای ایشان و مبنا قراردادن و نمایان ساختن ویژگی های «اسلام رحمانی» ، استراتژی بدخواهان در افزایش اسلام هراسی ناکام بگذارند.

    والله قادر علی رجعته
    سیدصادق حسینی

    [پاسخ]

    قائم مقام پاسخ در تاريخ آبان ۷ام, ۱۳۸۸ ۵:۵۰ ب.ظ:

    مراجع عظام وآیات اعلام سَیِّد روح الله الموسوی الخمینی (ره): آقای صدر در ایران متولد شده است و ایرانی است و با من سوابق زیادی دارد و ما علاقه داریم ،به اینکه ایشان یک ایرانی است و هم در لبنان رئیس مجلس شیعی بوده است، علاقه داشتیم به اینکه این معما را حل بکنیم. آقای صدر یک مردی است که من می توانم بگویم او را بزرگ کرده ام. او به منزله یک اولاد عزیز است برای من و امیدوارم که ان شاء الله با سلامت برگردند،وبسیار مورد تأسف است که ایشان را ما الان نمی بینیم در بین خودمان…

    سَیِّد علی حسینی خامنه ای: وحدت و هویت بخشی به شیعه لبنان و ایجاد هم زیستی و احترام متقابل پیروان ادیان و طوایف سیاسی در آن کشور از سویی و صراحت در معرفی اسرائیل غاصب به عنوان ((شرِّ مطلق)) و اعلام حرمت همکاری با آن از سوی دیگر و بالاخره ابراز ارادت و صمیمیت نسبت به رهبر کبیر انقلاب ،چه در عرصه فرهنگی و نوشتاری و چه با همکاری با عناصر مبارز ایرانی در مدتی طولانی ،از آن عالم بزرگوار ،فرزانه واندیشمند پیشرو،علامه،(سید موسی صدر) ،که فرزند حوزه علمیه قم و بازمانده یکی از خاندان های بزرگ علمی در جهان تشیع است،شخصیتی همه جانبه پدید آورده بود و چنین بود که امام راحل بزرگوار ما دلبستگی و تکریم خود به این شخصیت معزَّز را از اوائل پیروزی انقلاب با بیانات گوناگون ابراز داشتند.

    سَیِّد موسی شبیری زنجانی: روی موازینی که امروز در باب اجتهاد مطرح میشود ،ایشان حتی آن وقتها (دوران تحصیل در حوزه قم و پیش از رفتن به نجف اشرف)،خیلی مافوق این حرفها بود و دراینکه قوه استنباط داشت، شکی نیست.

    سَیِّد عبدالکریم موسوی اردبیلی: ایشان جزو نوادری بود که گاهی خداوند مشیتش علاقه می گیرد تا این افراد استثنایی و نادر را خلق کند.

    یوسف صانعی: امام موسی صدر خیلی بزرگوار بودند،خیلی بزرگوار! بعد از امام امت کسی را در بزرگواری مثل ایشان ندیدم .به هیچ وجه اسیر این دنیای کثیف مادیات نبودند

    مجدالدین محلاتی شیرازی(ره)(۱): آقاموسی جامع ترین ملایی بود که اگر مانده بود یقینا در انقلاب ما خیلی تحول ایجاد می کرد. آقاموسی حقیقتا یک دنیایی بود; با روحانیون دیگر خیلی فاصله داشت; فقدان ایشان یک ضایعه جبران ناپذیر برای عالم تشیع بود.

    سَیِّد مرتضی مستجابی: روزی همراه آقای صدر با مرحوم مفید(ره)،فیلسوف متفکرو از بزرگان علما اصفهان ،دیدار کردیم.بحثی طولانی در عرفان و غیره میان آن دو در گرفت. چند روز بعد مرحوم مفید با شیفتگی کم نظیری از حضور ذهن و کنکاش ایشان یاد و تصریح کردند: این آقای صدر یک نابغه است.

    عبدالامیر قبلان(۲): امام صدر اعتقاد داشت که طرح صحیح دعوت اسلامی در جهان امروز،مستلزم آن است که روحانیت مستقیما با توده های مردم رابطه برقرار کند و برای سازماندهی زندگی دنیوی آنها چاره اندیشی نماید. ایشان معتقد بود که اگر بخواهد افکار اصلاحی خود را پیاده کند، نباید در نجف یا قم باقی بماند.

    سَیِّد جعفر شهیدی(ره) : آقای صدر بی تردید و به حق یک روحانی کم نظیر بود .به نظر من جامعه ما به انسانهایی مانند آقای صدر خیلی نیازمند است.

    —————————————————–

    حجج الاسلام

    سَیِّد محمد خاتمی :امام موسی صدر از نظر علمی دارای تحصیلات عالی بود و به مرحله والای اجتهاد فقهی و دینی دست یافته بود. ایشان به تحصیلات فقهی، کلامی ، فلسفی و تفسیری اکتفا نکرد و سایر شاخه های علوم اسلامی و بشری را مطالعه کرد. علاوه بر تحصیلات دانشگاهی در عرصه های مختلف و در مسائل روز دارای مطالعات گسترده و عمیق بود. مصداق بارز و گویای حضرت امام جعفر صادق(سلام الله علیه)یعنی زبانِ آگاه به زمانه ی خویش بود ، که اگر عالمان دینی از این فضیلت تهی باشند ، علم و جایگاه اجتماعی سدّی در برابر پیشرفت خواهد بود.

    محمد رضا نعمانی(۳): شهید سید محمد باقر صدر(ره) به درستی درک کرده بود، که هیچ فردی نمی تواند جای آقای موسی صدر را پر کند. ایشان اعتقاد داشت که آقای صدر بهترین فرد است که می تواند جامعه اسلامی را اداره کند و روابط مرجعیت شیعه،حوزه علمیه و عالم تشیع را با جهان خارج تنظیم کند.

    علی حجتی کرمانی(ره): امام موسی صدر نه تنها مبانی فکری مترقی، تفکرات اصلاحی و دردمندی داشت، بلکه فضایل مهم اخلاقی ،معنویت و اخلاص هم داشت. ایشان بر حفظ و تکامل این امتیازات روحی مراقبت می کرد و نمی گذاشت،فعالیت های اجتماعی ،سیاسی و اقتصادی، حجابی شوند که او را از حالات خود غافل سازند.

    سَیِّد محمد حسن ابوترابی فرد: همه زندگی امام موسی صدر دعوت الی الله است.آن هم با بصیرتی هرچه تمام تر و هر چه عمیق تر. اگر دعوت او موثر و کارساز است، بر این بصیرت بنیان نهاده شده است. نخستین بصیرت آقای صدر بصیرت به انسان است. او مخاطبان خود را خوب می شناسد. او مثل همه انبیا با همه وجود به آنان عشق می ورزد. این نوع بصیرت به آدمی شرح صدر می دهد. صاحب این بصیرت از هر سخنی برآشفته نمی شود،به انسانی پشت نمی کند و از او دست نمی کشد. همه آرزویش در هدایت یک انسان خلاصه شده است. زیرا با همه وجود اعتقاد دارد: و من أحیاها فکأنّما احیا الناس جمیعاً

    سَیِّد محمد غروی(۴): امام صدر گفتند:(( به آقایان علما و مراجع بزرگوار نجف بگو که فقه و اصول تنها، جامعه را اصلاح نمی کند; به آنها بگو که جوانان در یک جهت حرکت می کنند و حوزه در جهتی دیگر; مسلمانان در یک دنیا هستند و شما در دنیایی دیگر; مسلمانان در این دنیا به شما احتیاج دارند،نه در دنیای نجف))!

    —————————————————————

    سَیِّد مهدی حائری(۵): دکتر چمران خیلی نترس بود.من از نظر شجاعت و نترسی ،مثل ایشان ندیدم…نکته جالب اینجا بود که یک چنین آدمی روزی به من گفت: ((آقای حائری; شما به آقای صدر خیلی نزدیک هستید; خواهش می کنم به ایشان بگوئید که اینقدر بی باک نباشد))!

    پدر نیکولاتیفن (۶): امام صدر، یک انسان باورمند و مؤمن هستند،و در واقع ایمان به پروردگار،مبنای اصلی ایمان و باور ایشان به انسان را تشکیل می دهد، به ویژه انسانهای نیازمند،تهیدست و ستمدیده که از نظر ایشان باید مورد حمایت و مساعدت قرار گیرند،تا کرامت خویش را بازیابند و از تمامی حقوقی که حافظ و ضامن این کرامت است،بهره مند شوند.

    ابراهیم یزدی(۷): امام موسی صدر ،نمونه برجسته ی یک روحانی عالم و آگاه به شرایط زمانی خود بود. او در سال دومی که در لبنان(صور) مستقر شد، با ماشین فولکسن کوچک خود، که به سختی قامت رشید او را در خود جای می داد،در لبنان،که ابعادش از بیروت تا مرز سوریه ۶۰ کیلومتر از شمال تا جنوب آن ۱۵۰کیلومتر است، یکصد هزار کیلومتر را می پیمود و به هر روستایی ،چه شیعه،چه سنی و چه مسیحی سر می زد و از نزدیک با مردم آشنا می شد و اطلاعات دست اول به دست می آورد.

    بتول السادات لواسانی(۸): چیزی که در مورد آقای صدر بسیار ملموس بود،محبت بیش از حد مردم به ایشان بود. آقای صدر حقیقتا از مصادیق(( یعز من یشاء)) بودند. به نظر من، علت محبوبیت و عزت آقای صدر، اخلاص ایشان بود. تا کار انسان خالص و برای خدا نباشد، امکان ندارد چنین محبوبیتی و عزتی پیدا کند.

    سَیِّد صادق طباطبایی: دایی جان همواره می گفتند: فقهاء ما نباید ببینند که رسول خدا(صلی الله علیه و آله)۱۴۰۰ سال پیش چه کردند ،آنها باید فکر کنند که اگر ایشان امروز می بودند،چه می کردند.

    سَیِّد حسین شرف الدین(۹): چیزی که امام صدر مطرح می کرد،فکر واندیشه بود; هرچه نیز مطرح می کرد; تازگی داشت ;مردم چیزهای تازه ای می شنیدند. گویی خدایی که او معرفی می کرد ،خدای دیگری بود; اسلامی که او بیان می کرد;اسلام دیگری بود; تشیعی که او عرضه می کرد،تشیع دیگری بود.

    غلامحسین ابراهیمی دینانی: در سفرم به لبنان مشاهده کردم که نحوه زندگی سنی تند و شیعه متعصب و مسیحی ارتدوکس در آنجا خیلی دیدنی است.برادرانه و خواهرانه با هم زندگی می کنند. من متوجه شدم که این محبت و اخوت و دوستیی که بین مردم این سرزمین برقرار است،اثر نفوذ و نَفَس امام موسی صدر است.آری!امام موسی صدر وارث علمای بزرگ ایران اسلامی در ۱۴قرن تاریخ اسلام است که هر یک به هر سرزمینی رفتند،حامل پیامِ علم و دانش و محبت بودند.

    ((گفتار این بزرگواران درباره سیدموسی صدر از دو کتاب – اندیشه ی ربوده شده، جلد اول و کتاب عزت شیعه ، دفتر دوم- گردآوری شده است.))

    (۱)از دوستان علامه صدر و مراجع وقت شهر شیراز //(۲)جانشین علامه صدر//(۳)-(۴) از روحانیون لبنانی

    (۵)از دوستان علامه صدر//(۶)نماینده سفیر واتیکان در لبنان //(۷)وزیر امور خارجه دولت موقت// (۸)دختر آیهالله سید حسن لواسانی(ره)و از دوستان خانوادگی بیتِ علامه صدر// (۹) فرزند علامه شرف الدین عاملی (ره)صاحب کتاب المراجعات که علامه صدرجانشین ایشان در لبنان شد.

    [پاسخ]

  3. مجتبی می‌گوید:

    “اینکه بنده با قاتل پدرم هم اینگونه برخورد می کنم به هیچ عنوان قابل قبول نیست، کسی از شما انتظار توهین و یا دشنام ندارد فقط گله ای ، انتقادی. مگر خودتان همیشه از سکوت روحانیت شیعه نمی نالیدید”
    +++++++++++++
    راستش منم انتظار داشتم وقتی‌ ظالمی چون این آقا خونتون میاد حداقل یه کم از درد و رنجی‌ که بر مردم رفت صحبت میکردید نه به این دلیل که کاری بکنه نه اینها هیچ وقت مقام و پست رو به رضایت مردم نمیدن فقط به این دلیل که بدونن همه ازشون ناراضی اند و بعدها نگن ما فکر میکردیم مملکت گل و بلبل هستش

    [پاسخ]

  4. مجتبی می‌گوید:

    گذاشتن از حق شخصی‌ درست و خیلی‌ جاها خوب هستش ولی‌ پذیرایی از آمرین و عاملین تجاوز به مردم بدون کوچیکترین گله اونا رو در کارشون جری تر می‌کنه

    [پاسخ]

  5. صادقی می‌گوید:

    سلام حاج علی آقا
    واقعا دیدار جالبی بوده! اگر صحبت ها به مسائل امروز می رسید شما به ایشون انتقاد می کردید؟ یا محافظه کارانه برخورد می کردید؟
    راستی دوست دارم ببینمتون؟ درس کدام استاد می روید و کجا؟

    [پاسخ]

    علی اشرف فتحی پاسخ در تاريخ آبان ۷ام, ۱۳۸۸ ۷:۳۱ ب.ظ:

    مخلصیم مهدی جان
    حتماً انتقاد می کردم. منتظر بودم ایشون بره سراغ سیاست. دوست نداشتم اوقات مهمونم رو تلخ کنم. مخصوصاً که ایشون خیلی برخورد متواضعانه و مؤدبانه ای داشت. مطمئنم یه روزی حرفامو به ایشون می زنم
    ضمناً من ساعت نه صبح می رم درس آقای محقق داماد در دارالشفا

    [پاسخ]

  6. مهدی می‌گوید:

    چشمت روشن برادر
    چشمت روشن
    چشم ما هم روشن
    مواظب خودتون باشید علی جان
    یا حق

    [پاسخ]

  7. نذیر می‌گوید:

    علی اقا حواستونو جمع کنید اگر همین طوری به موضع گیری های تندتون ادامه بدید فردا پس فردا مشائی هم از دوستای نزدیک پدر تون از اب در می یاد یک دفعه چشم باز می کنید میبینید خودتون هم از اعضای اصلی ستاد ودوست صمیمی پسر رئیس جمهور بودید و بی خبر .خدا رو چه دیدید شاید شما هم یک عکس با پسر رئیس جمهور داشته باشید

    [پاسخ]

  8. آسو می‌گوید:

    الان خوندم آیات الله بیات سکته کرده
    حقیقت داره ؟حالشون چطوره در چه وضعیتی هستن؟

    [پاسخ]

    علی اشرف فتحی پاسخ در تاريخ آبان ۸ام, ۱۳۸۸ ۲:۱۳ ب.ظ:

    بله دو بار ایست قلبی کردن. امروز ظهر رفتیم عیادتشون. یه کم بهتر بودن و خطر برطرف شده ظاهراً

    [پاسخ]

  9. آسو می‌گوید:

    خدا رو شکر ان شاء الله زودتر سلامت کامل حاصل بیاد بگید مواظب خودشون باشن مقلد ایشون نیستم ولی علم و شجاعت(چیزایی که یه مرجع باید داشته باشه) ایشون خار چشم خیلی هاست . اگر امثال ایشون نباشن این بی سر وپاهای مدعی دیگه چیزی برا اسلام نمیزارن

    [پاسخ]

  10. آسو می‌گوید:

    حالا که همه چی به خیر گذشته واقعا سکته کردن یا مثل آیت الله طالقانی یا احمد آقا موارد مشکوک وجود داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟میتونی تایید نکنی ناراحت نمیشم چون حرفم جیزه

    [پاسخ]

  11. فهیمه می‌گوید:

    عمو جون سلام.
    در کمال خوشحالی باخبر شدم امروز حدود ساعت۲ صبح محمد قوچانی عزیز آزاد شد.
    ان شاءالله یه روز میام بهت میگم امام صدر هم رها شد.

    [پاسخ]

  12. karbafoo می‌گوید:

    خدا رحمت کنه پدرتون و همه شهدای جنگ تحمیلی رو

    [پاسخ]

  13. عنق می‌گوید:

    داداش شما هم که همچین که بغل دست این جماعت نشستی زبونت بسته شد نتونستی یک کلمه بگی بی مروت شرم نمی کنی این همه خون مردم رو می ریزی. انگار ما همه به به مرض خوسانسوری دچار شده ایم.

    [پاسخ]

  14. یه ایرانی می‌گوید:

    حاج علی اشرف خان،
    کاش فقط میگفتی که سبزی،
    که از مردمی، که مثه بابا اهل دلی نه زر و زور و محاسبه،
    کاش به رادان میگفتی که چقدر ازش متنفّریم و چقدر دشمن ملّت و شهدا میدونیمش در حدّ نتانیاهو به مولا…
    کاش میگفتی اسم پدرتو نیاره، خدا بیامرزو تو اون دنیا نلرزونه که مردمشو که براش جون دادن داره سلّاخی و شکنجه میکنه، کاش…
    دیگه نمیگم حاج علی، مرام خودت و حاج بابا رو عشقه که سر ما منّت دارن و دارین،
    به جده ام زهرا قسم اگه سانسور کنی مشق الضمّه(مشغول الضمّه، بد نیست در مورد این اصطلاح هم تحقیقی شود) میشی.
    علی یارت

    [پاسخ]

    آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۰ام, ۱۳۸۸ ۱۰:۲۳ ق.ظ:

    دوست عزیز همه حرفات قبول ولی یه مورد رو قبول ندارم
    “چقدر دشمن ملّت و شهدا میدونیمش در حدّ نتانیاهو به مولا…”
    نتانیاهو تا حالا چند تا اسرائیلی کشته که رادان مثل اونه یادت رفته نتانیاهو اسرائیلیه و فلسطینی میکشه ولی رادان ایرانیه و ایرانی میکشه
    میبینیم با این حرفت به نتانیاهو توهین کردی

    [پاسخ]

    دوست پاسخ در تاريخ آبان ۱۴ام, ۱۳۸۸ ۳:۲۶ ب.ظ:

    امید وارم پس باهمون نتانیاهو محشور بشی

    [پاسخ]

    علی اشرف فتحی پاسخ در تاريخ آبان ۱۴ام, ۱۳۸۸ ۳:۳۰ ب.ظ:

    تا جایی که یادمه دو تا نماز جمعه مورد حمله قرار گرفته یکی نماز جمعه مسجدالاقصی یکی هم نماز جمعه ۲۶ تیر!

    آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۴ام, ۱۳۸۸ ۹:۰۳ ب.ظ:

    محشور شدن با یه قاتل بهتر از یه خائن متوهمه معلومه که نتانیاهو رو به محمود ترجیح میدم اون بقیه رو میکشه اسرائیلی ها راحت باشن محود ایرانی ها رو میکشه تا ونزوئلا و بولیوی راحت باشه
    جفتش جنایته ولی نتانیاهو خیلی بهتر از دوروغگوییست که میگوید هلوکاست دوروغ است ولی وزیرش با وزیر اسرائیل دیدار دوستانه دور یک میز میگذارد و جدیدا نمایندگانش در مصر با ریش سفیدیه نخست وزیر سابق استرالیا با اسرائیل مذاکره میکنن
    همه جا خبرش پخش شده پس حاشا نکن هنوزم تکذیب نکرده دولت عزیزت

    آبتین پاسخ در تاريخ آبان ۱۶ام, ۱۳۸۸ ۷:۰۰ ب.ظ:

    دوست عزیز
    اینکه کسی با کفش بیاد نماز وایسه یا اصلا نماز نخونه یا …
    اینا هیچ کدوم دلیل این رفتار با مردم نمیشه من خودم شاهد بودم که عزیزان بسیجی ساعت ۱۱ که هنوز نماز اقامه نشده بود به صف مردم حمله کردند مردم نشستند روی زمین صف اول چند نفر خوابیدند روی زمین این برادران با موتور زدند به جمعیت میخوام اینو ببینم که اصلاْ این مردم نمازخوان نیستند اصلا بلد هم نیستند نماز بخونند هر چند تو اون لحظه هنوز موقع نماز هم نشده بود که این برادرا ببینند کی نماز میخونه یا نه اما این طرز برخورد درست نیست
    نماز جمعه اسمش روشه نماز عبادی-سیاسی جمعه جالبه که شما توقع دارین این مردم توی این نماز سیاسی عبادی هم حرف نزنند یعنی فقط همون گروهی که با کارت رفتند توی دانشگاه تهران حق دارند توی این کشور نه؟؟؟
    ضمنا آسو راست میگه اون اسراییلی ها اگه میزنند میگن ما عرب هارو میزنیم فلسطینی ها رو میزنیم برای راحتی ملت خودمون یعنی حداقل این طوری جنایاتشون رو توجیه میکنند ولی اینجا چی اینا مردم خودمون رو میزنند یعنی توی این کشور هیچ کسی حق اعتراض نداره
    اعتراض داشتن به نتیجه ی انتخابات شده گناه کبیره یعنی هر چی که حکومت اعلام کرد همه موظفند که قبول کنند!!!! این از بچه گانه ترین انتظاراتی هست که از مردم دارند بجای اینکه مردم رو توجیه کنند یا صدای مردم رو بشنوند جوری به مردم حمله میکنند انگار ارث پدرشون رو طلبکارند.
    دوست عزیز اینکه شما میگویید با براندازی مخالفیم و اینگونه جنایات و به مفهوم واقعی کلمه جنایات رو توجیه میکنید دقیقاْ میتوانست از زبان حکومت شاه مطرح بشه حال آنکه معترضین امروز تا پیش از ارتکاب اینگونه اعمال( از جمله توی همین اعتراضاتی که در نماز جمعه برگزارشد) صحبت از تغییر حکومت نکردند حال آنکه معترضین پیش از انقلاب به راحتی صحبت از عوض شدن شاه میکردند….پس شاه هم خوب کاری میکرد مردم رامیکشت نه؟ ضمناْ او هم میگفت سلطنت موهبتی است الهی که به شاه داده میشود و ضمنا اگه خودمون رو جای او هم بگذاریم – وی فکر میکرده که مملکت مال ایشان و خانواده ی ایشان است- در حالیکه در حکومت جمهوری اسلامی صدها بار گفته شده که حکومت از آن مردم است و همه میدانند که مردم با واسطه رهبر را انتخاب میکنند- حال چه شده است که جنایات شاه را به رسمیت میشناسید ولی جنایات فعلی را به این اسم که اینها براندازند برنمیتابید؟
    خدارا شکر که مردم معترض خشونتی نشان ندادند و مثل سال ۵۷ به کشتن ماموران و حمله به پادگان ها روی نیاوردند وگرنه فریاد اینان به هوامیرفت
    من نمیگویم خواسته ی معترضین را اجابت میکردند من نمیگویم اساسی ترین حق شهروندان این مملکت را رعایت میکردند و موبایل و اینترنت را قطع نمیکردند من نمیگویم حتی این اعتراضات را در تلویزیون به تصویر میکشیدند و مساوات را رعایت میکردند من نمیگویم حتی این مردم را دستگیر نمیکردند ….
    من تنها میگویم شرف انسان هم خوب چیزی است -آن پیرزن و پیرمرد را با باطوم نمیزدند
    من میگویم شرف انسان هم خوب چیزی است – در نماز عبادی سیاسی به مردم حمله نمیکردند
    من میگویم شرف انسان هم خوب چیزی است- با موتور از روی مردم رد نمیشدند( این را همانطور که گفتم خودم با چشم خودم دیدم)
    من میگویم شرف انسان هم خوب چیزی است- حداقل اگر گروهی مامور به بهانه ی ماموریت اینگونه اعمال انجام میدهند اگر وجدان انسان بیدار باشد فارغ از جبه گیری سیاسی ای که فرد دارد این اعمال را محکوم میکند و روح انسان به درد میاید همانگونه که وقتی درتلویزیون برخورد با مردم عادی را در هر جای جهان میبینیم ناراحت میشویم و همانطور که عشق به هم نوع باعث میشود که رنج عذاب مردمی که هیچ شناختی از انها نداریم( مثلا مردم سومالی) را هم تحمل نکنیم و غمگین شویم اگر ذره ای وجدان داشته باشیم حتی اگر با این مردم و مواضعشان موافق نباشیم از شکنجه ی آنان وقیجانه حمایت نمیکنیم

    آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۷ام, ۱۳۸۸ ۱۱:۲۸ ق.ظ:

    به قول خورشیدی اگر مردم ۲۵ خرداد هر کدام یه چوب داشتن کار حکومت تمام بود حالا دوست هی حرفهای شریعتمداری رو تکرار کنه که اینا براندازن
    واقعیت تینه یه سری حرف رو رهبران جریان کودتا به خورد حامیان دادن مثل براندازی مخملی نوکر بیگانه جرج سوروس و… اونها هم هی تکرار میکنن در حالی که واقعا نمیدونن چیه اگه بخوان در مورد انقلابهای مخملیو سوابقشون یه چیزهایی میارم که بدونن که با گفتن مخمل خودشون رو به چه چیزهایی متهم کردن

    [پاسخ]

  15. دوست می‌گوید:

    آدم دلش واقعا کباب میشه برای نمازگزارانی که با کفش و عاشقا(ببخشید عارفانه )وبا کمال اخلاص؛تقربا ل……. نماز میخوانند، ان هم اینکه هر هفته حضور پر شور دارند

    واقعا رقت بار است

    تسلیت عرض میکنم به…..

    [پاسخ]

    دوست پاسخ در تاريخ آبان ۱۴ام, ۱۳۸۸ ۳:۵۳ ب.ظ:

    مطلب جا افتاد(عارفانه ؛زن ومرد کنار هم)

    [پاسخ]

    آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۴ام, ۱۳۸۸ ۸:۵۶ ب.ظ:

    شمایید که فکر میکنید تا زن و مرد کنار هم رفتند…
    حتما خودتون این جوری هستین که همه رو مثل خودتون میبینین

    [پاسخ]

    دوست پاسخ در تاريخ آبان ۱۶ام, ۱۳۸۸ ۴:۰۲ ب.ظ:

    اینها اگه خودشون آدم حسابی نیستند چرا میخواند زور زوری خودشون به نماز خونها وآدم حسابیها بچسبونند که این طوری آبروشون بره ؟!
    (منظورم این بود ولی تو نمی فهمی چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟)

    محرمانه پاسخ در تاريخ آبان ۱۴ام, ۱۳۸۸ ۱۰:۳۴ ب.ظ:

    جناب دوست نمی دونم آقایی یا خانم؟البته مطمئنم که آدم نیستی؛اگه اینقدر با کمالاتی و جای خدا تصمیم می گیری و مطمئنی که جنس مخالف چه رابطه ای با هم دارن و کی با کی محشور می شه
    بگو ببینم جایگاه خودتو و اونایی که سنگشون و به سینه می زنی کجاس؟در ضمن فقط خدا و یه عده
    نور چشمی می دونن که بین آقایان هاشمی و خامنه ای چی گذشت؟این آقای هاشمی همونی بود
    که آقای خامنه ای روز ۲ خرداد ۷۶ گفتن هیچکی برای من آقای هاشمی نمی شه،بعد خودشون روز
    ۲۹ خرداد۸۸ تو تریبون نماز جمعه گفتن نظراتم به آقای رئیس جمهور نزدیکه؛پس لطفا اظهار فضل نکن.

    [پاسخ]

    دوست پاسخ در تاريخ آبان ۱۶ام, ۱۳۸۸ ۱:۰۴ ب.ظ:

    اولا
    اقای فتحی چنان موضع متخاصمانه میگیرند وحرف از حمله به نمازگزاران جمعه میزنند که گویی همه محضا لنماز آمده اند ولی هر عقل سلیمی میداند که آنها برای چه آمده بودند وحتی محرمانه هم حتما میداند چون آدم است ونزاکت را در حد آدمیت رعایت میکند
    ثانیا
    بنده منظورم این بود(چون میبینم واقعا مخاطبینم بلوغ فکری ندارند مجبورم توضیح بدهم)که اینها که آقای فتحی در میان این همه اقامه کننده نماز جمعه سنگشان را به سینه می زند چه جورند که هنوز آداب اولییه نماز را بلد نیستند؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    مابانمازشان هم کار نداریم وتشویقشان هم میکنیم
    مابا براندازی آنها مخالفیم

    ثالثا
    رهبری در توضیح این که فرمدند (هیچ کس برای من هاشمی نمیشود)
    فرمودهاند یعنی سالهاهاست با ایشان رفیقم. اگه خواستی سندش برات میارم .البته آقای فتحی هم فکر کنم اطلاع داشته باشن،البته اگر یکفر ببعض نکنند!

    آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۶ام, ۱۳۸۸ ۶:۴۴ ب.ظ:

    مشکل شما اینه مختون شستشو رفته هیچی دیگه نمیبینین و بهش فکر نمیکنین و هر کی در مقابلتون باشه نفهمه و فریب خورده است چرا چون با چیزهایی که به زور تو مخ شماها کردن مغایرت داره در حالی که این شمایید که با اسلام وارد جنگ شدین و به سبک امویان فرمانبرداری مطلق میخواین و جبری مسلک میگین هر چی آقا بگه
    فریب خورده اونه که از یه دوروغگوی کوتوله قدیسی هاله دار درست کنه از یه دزد پلیس بسازه از یه نابود گر صنعت و کشاورزی ناجی ملت درست کنه …

    [پاسخ]

    علی اشرف فتحی پاسخ در تاريخ آبان ۱۴ام, ۱۳۸۸ ۳:۵۷ ب.ظ:

    عزیز دل برادر! دلت برای میلیاردها تومان پولی کباب شود که برای دیندار کردن نسل بعد انقلاب صرف شد و به باد هوا رفت!

    [پاسخ]

    دوست پاسخ در تاريخ آبان ۱۶ام, ۱۳۸۸ ۵:۵۰ ب.ظ:

    میخوام بدنونم این آمار شما از کجاتون در میارید
    جوانهی ما اگه کیفهای دلاری که از اون طرف آب به اذعان خودشون میاد ومزدوران غافل یا خاینشون در داخل بگذارن از من و شما هم متدینترند.

    [پاسخ]

    آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۷ام, ۱۳۸۸ ۱۱:۱۱ ق.ظ:

    جوانهای ما اگر تحجر شماها بگذارد دینشان بالاتر است
    خائن اونیه که فرهنگسرا رو میبنده فرهنگسرایی که توش راجع به جبهه و دین برنامه اجرا میشه و بودجه رو میده به مسجد امام جماعت مسجد محل ما که از وقتی این بودجه ها میاد تا حالا دو تا ۶ طبقه ساخته فروخته تو ایام انتخابات هم مسجد رو در یک اقدام کاملا غیر قانونی تبدیل به ستاد محمود کرد یکی نبود بگه مسجد ارث پدرت بوده مگه
    آها فرهنگسراها بدن و ضد دین چون حرفهای شما رو تکرار نمیکنن
    حضرت آقا ببین که جوانها د هنگام بحث دینی بیشتر مجذوب کی هستن اصلاحاتی ها یا اصولگراهایی که فقط به بحث های تند و تهدید از دین یه چهره خشن درست کردن

    دوست پاسخ در تاريخ آبان ۱۷ام, ۱۳۸۸ ۹:۲۹ ق.ظ:

    آبتین جان
    اعتراض مردم بارها جواب داده شده ولی کو گوش شنوا و ادم منصف؟

    وقتی شورای نگهبانی که ۲دوره انتخابات را به نفع خاتمی از نظر ما
    خاین اعلام کرد

    حالا انتخابات را سالم وبه نفع احمدی اعلام کرد .چطور آنجا اعتراضی نبود ولی اینجا؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    چطور بایک یجر وبایی لا یجر؟

    هر جا به نفعمان بود هیچی نگیم تا یک جا به ضررمان بود فریاد بزنیم .!آیا این انصاف است

    اگه قرار باشه هرکس در انتخابات شکست خورد ،مثل بچه ها پا بر زمین بکوبد وبگوید من نتیجه را قبول ندارم
    خب دیگری هم که در دور بعد رای نمی اورد همین گونه عمل خواهد کرد وسنگ روی سنگ بند نخواهد شد! کو انصاف؟
    در ضمن موسوی اگر مدرک داشت تا حالا صد باره رو کرده بود

    مثل کروبی که وقتی بهش گفتن از مسایل زندان کهریزک مدر ک بیار جازد. که گفته بود آذیت جنسی شدن

    فتامل جیدا

    [پاسخ]

    آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۷ام, ۱۳۸۸ ۱۱:۰۳ ق.ظ:

    آره جواب چه جوابی باتوم کلاش کلت گاز اشک آور
    مدارک موسوی رو است کیه که ببینه شورای نگهبان جنتی قوه قضاییه لاریجانی و شاهرودی
    صدا سیما هم که فرصت نمیده اگه واقعا موسوی چیزی نداره چرا فرصت تو صدا سیما بهش نمیدن تا ضایع بشه و فقط یه طرفه میکوبنش
    مدارک کروبی واضح بودفقط اشتباه کرد که ارائه داد ارائه به کی داد اژهای با سابقه هاری حاد اون دو تای دیگه هم قبلتر ها به اژه ای گفته بودن که تو با مخالفین مماشات میکنی ببینین هاری اونا دیگه در چه حدی بوده
    خاتمی خائن نیست خادم به تمام معنا بود اعتراض نکردین چون یک جرات ندارین عرضه ندارین و دو اینکه واضح بود که رای ندارین و مدرکی نداشتین اعتراض به چی میکردین خاتمی سیب زمینی که پخش نکرده بود ادعای هاله هم نکرده بود
    خائن محمود است که کشوری که در راه توسعه بود را به قهقرا کشاند و کرد مصرف کننده چین

    [پاسخ]

    آبتین پاسخ در تاريخ آبان ۱۷ام, ۱۳۸۸ ۲:۱۱ ب.ظ:

    دوست من
    متاسفم که همچین روزی پیش امده و باید به کشور عقب مانده ای همچون افغانستان حسرت بخوریم اما نگاهی به انتخابات افغانستان بیاندازید… اینکه نامزدی اعلام کند که تقلب شده چیز جدیدی نیست که بگوییم واویلا خیانب شد، جنایت شدو… داشتم صحبتهای بغض آلود عبدالله عبدالله را میدیدم که اعلام میکرد در اعتراض به تقلب ها در دور دوم انتخابات شرکت نمیکند…با خودم فکر کردم … جناب دکتر عبدالله شانس اوردی که در ایران نیستی و گرنه اطرافیانت رابه سرعت بازداشت میکردند خودت را ممنوع التصویر میکردند.. حامیانت را شکنجه و وادار به اعتراف و طرفدارانت را در خیابان ها قلع و قمع میکردند…
    اینکه شما میگویید موسوی اگر مدرکی داشت تا حالا رو کرده بود مربوط به این است که ایا در انتخابات تقلب شده است یا نه …. اما متاسفانه و عمیقاً میگویم متاسفانه امروز درد ما درد تقلب نیست و اگر شما دقت کنید طرفداران جنبش سبز کمتر در مورد تقلب حرف میزنند چون مشکل بزرگتری به وجود آمده … و آن نحوره برخورد با مردم است
    این است که امروز صدای ما را درآورده ، اعتراض به نتیجه ی انتخابات در کشورهای دموکراتیک است حال آنکه وقتی که اینچنین با مردم رفتار میشود دیگر نمیتوان نام دموکراتیک را براین کشور نهاد… جالب انست که حکومت چون میداند که با مردم چه میکند به هر روش ممکن سعی میکند جلوی ارسال تصاویر و فیلم های این برخوردها را در میان مردم و خارج از کشور بگیرد شده با گرفتن دوربینهای مردم شده تا قطع اینترنت و ….
    آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است ، اگر جنایتی صورت نمیگیرد چه ایرادی دارد که ازا آنها فیلم برداری شود؟
    ضمناً اینکه شما میگویی موسوی خائن است و… آیا به محض انجام انتخابات و حتی روز قبل از آن موسوی و کروبی بایکوت خبری نشدند؟ آیا صداو سیما هر کاری که توانست در جهت محکوم کردن و کوبیدن موسوی و کروبی و حامیان آنها نکرد؟؟ از مصاحبه های دائمی با به اصطلاح مردم که دائماً محکوم میکردند جنبش سبز را تا اغتشاشگر خواندن معترضان و بازداشت هزاران نفر…. موسوی کدام خیانت را مرتکب شد؟ آیا او رسانه ای داشت؟ آیا امکاناتی داشت؟؟ نه دوست عزیزم اینها پاک کردن صورت مسئله است
    به این مردمی که با وجود اینهه تهدید و خط و نشان کشیدن حکومت و با وجود آنکه میدانند ممکن است بازداشت شوند و اذیت شوند نگاه کن … اینها نه پولی از جایی میگیرند نه موسوی تحریکشان کرده … اعتراض این هموطنانت را بشنو و باور کن که با این کارها با کشتن با بازداشت با پخش داستان در ۲۰:۳۰ این مردم آرام نمیشوند….باور کن که عده ی زیادی از این مردم به نتیجه ی انتخابات اعتراض داشتند ولی امروز به این نحوه ی برخورد با مردم معترضند….اگر میخواهد اینگونه با مردم برخورد شود پس حکومت چمهوری اسلامی چه فرقی با نظام شاهنشاهی زمان شاه دارد؟
    خائن خواندن موسوی ندیدن اصل قضیه است … موسوی که ماههاست حتی چهره اش نشان داده نشده است…موسوی که حتی یک روزنامه ندارد…نه عزیزم …خائن هم اگر هست تمامی ما مردمی هستیم که در خیابان اعتراض میکنیم ….تمامی ما که بدون هیچ گونه تشکیلاتی به صورت خود جوش از جان خود میزنیم و به خیابان میاییم
    سخن آخر :
    نتیجه ی انتخابات هر چه باشد ، برنده هر که باشد، تقلب شده باشد یا نه ، اینها دلیل نمیشود که با مردم اینگونه رفتار شود

    [پاسخ]

    دوست پاسخ در تاريخ آبان ۱۷ام, ۱۳۸۸ ۴:۳۲ ب.ظ:

    آبتین عزیز
    اولا صدها مدرک وجود دارد که هدف اینها خواسته یا نا خواسته انقلاب مخملین بوده است میخواهی باورکن یانکن وانتخابات فقط بهانه ای بیش نبوده است (اعترافات ابطحی و هم دستانش)
    ثانیا موسوی خودش در معرض اتهام است وانشائلله به همین زودی ها محاکمه خواهد شد .انوقت شما میگه در صدا وسیما اجازه صحبت کردن داشته باشد؟!!!!!!!!!!!!!

    آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۷ام, ۱۳۸۸ ۷:۰۲ ب.ظ:

    اونی که به زودی دادگاه میاد محموده تازه اگر موسوی هم باشه عیبی نداره مملکت ما از این بیدادگاههای بی در و پیکر مسخره کم ندیده اینم روش
    مخمل هم که میگی یه نگاه به سواب کشورهای مخمل بنداز تحقیق کن میبینی با تکرار این حرف چنان اتهاماتی به خودتون وارد کردین که حد نداره حتی از اینی هم که ما میگیم بدتره
    تنها کار آمریکا در مخمل گرجستان یا اکراین هدایت انقلاب به نفع خودشونه انقلابی که در مقابل استبداد بده رو به سمت خودشون کج کردن و انقلاب مخملی در کشوری که مردم سالار و مقبول اکثریت باشه کاربرد نداره اونجا فقط کودتای نظام کاربرد داره مثل هندوراس مخمل در کشورهایی مورد استفاده قرار میگیره که کشور در حال انفجار از فساد هیئت حاکمه است و آمریکا این انفجار رو به نفع خودش میکشونه
    پس با اصرار رو مخمل اعتراف میکنین نظام مقبول اکثریت مردم نیست فساد روز افزون داره و مردم نمیخواهند این نظام را قبول همچین اتهاماتی فقط برا متهم کردن اصلاحات به رابطه با آمریکا واقعا فقط از محمود آدماش بر میاد

    [پاسخ]

  16. فرشید فاریابی می‌گوید:

    سلام با جستجوی عکس دکتر فاطمی وبلاگ و سپس اینجا را یافتم. در اخبار ص نخست دیدار غیر منتظره فرمانده ارشد پلیس “رادان ” ( که البته متهم به جنایت در کهریزک است) با خانواده شما جلب نظر کرد و روایت وی از کشته شدن پدر شما در کردستان . جستجو های بیشتر و مطالعه لینک های داده شده در مورد مرحوم پدر شما تناقضی را برایم ایجاد کرد. در لینک زیر واقعه به گونه ای غیر از روایت “رادان” از سوی شما نقل قول شده است: http://tourjan.blogfa.com/post-272.aspx
    ضمن آنکه برایم بسیار مهم شد که چرا شما چنین اصرار دارید پدرتان به دست مبارزان کرد هدف قرار نگرفته و ناهماهنگی بین سپاه و ارتش را مورد تاکید قرار داده اید حال آنکه رادان برای نشان دادن انزجار مبارزان کرد از سپاه هدف قرار دادن آرم بر روی سینه را و…..
    موضوع بعد فکر کنم با سوابق فعالیت های شما این دیدار غیر منتظره ی “رادان” بعد ۲۷ سال نوعی تهدید باشد تا دیدار با خانواده ی یک فرمانده

    [پاسخ]

    آسو پاسخ در تاريخ آبان ۲۰ام, ۱۳۸۸ ۱:۰۴ ب.ظ:

    بزرگترین سوتیه رادان این بوده که گفته در ناحیه تورجان که بین مهاباد و سقز است با کمله درگیر بوده اگر من کردم و خبر دارم کمله در نواحی سنندج و مریوان فعالیت میکرد و در نواحی مهاباد و سقز و بانه دور دور دموکراتها بود که اتفاقا این دو رابطه خوبی با هم نداشتند و کلی هم سابقه درگیری داشته اند
    این هم از دوروغهای رادان علی جان اومده عکسشو گرفته رفته حالا ادعای همرزمی با پدرت رو داره نظرت چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    [پاسخ]

    آسو پاسخ در تاريخ آبان ۲۰ام, ۱۳۸۸ ۸:۴۱ ب.ظ:

    نگفتی علی آقا نظرت در مورد این سوتی رادان چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    [پاسخ]

  17. سید علی می‌گوید:

    خدا پدر بزرگوار شما رو رحمت کند. من با نظرات رادان مخالفم اما یاد معلم استاد و فرمانده بسیار خوب و محترم هست.

    [پاسخ]

  18. بازتاب: تورجان » » درباره بهار زنجان و مستندی درباره پدرم

  19. روزبه می‌گوید:

    با سلام
    حاج اقای عزیز سلام
    فقط خواستم بگم روح پدر بزرگوارتون شاد باشه ایشالا که حتما هم هست.
    خدانگهدارت باشه عزیز

    [پاسخ]

  20. بازتاب: تورجان » Blog Archive » آتا

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *